Bilety w jedną stronę – OW

Bilety OW – one way, czyli w jedną stronę

Lotnisko - KLIA2

Lotnisko – KLIA2

Bilety w jedną stronę bywają problematyczne, dlatego też podsuwamy kilka porad odnośnie tego typu lotów.
Po pierwsze i najważniejsze – bilety OW zazwyczaj nie są tanie! Jeżeli przelot do Bangkoku potrafi w promocji kosztować 1700 PLN w dwie strony to nie ma co się łudzić, że możemy wtedy kupić lot w jedną stronę za połowę tej kwoty. Czasem nawet taniej może być kupić lot w dwie strony niż lot w jedną (sic!). Wtedy odpuszczamy drugi odcinek lotu i po sprawie – drugi odcinek nie pierwszy, bo odpuszczenie lotu w ramach rezerwacji powoduje najczęściej odwołanie całej rezerwacji!
Należy też pamiętać, że większość biletów promocyjnych w dwie strony wymaga lotu powrotnego w przeciągu 3 miesięcy, jak wystarczy to dobrze, a jak nie to patrz niżej.

Inna opcją mogą być bilety opew-jaw czyli z różnymi miejscami przylotu/wylotu. Może akurat uda się tak to poskładać by pasowało, jak nie to zostaje one-way.

Kupowanie biletów w jedną stronę często ma duże uzasadnienie, na przykład przy wielomiesięcznych wyjazdach gdy absolutnie nie wiemy kiedy wrócimy. Tu pomocne mogą być linie typu low-cost, które nie robią takich różnic cenowych w przypadku gdy kupujemy bilety tylko w jedną stronę. W Europie bez problemu, ale co gdy lecimy dalej? Mało który low-cost lata międzykontynentalnie. Z Europy jest to na przykład norwegian, warto zajrzeć – latają chociażby do Bangkoku. Oprócz tego na trasie Madryt – Cancun jest też pullmanturair , który miewa loty na tej trasie za 230 euro – jak na lot przez Atlantyk do Meksyku OW jest to dobra cena.

Inna opcją są low-costy z Zatoki Perskiej, głównie FlyDubai i Air Arabia. Emiraty Arabskie nie wymagają już wiz od Polaków jest to więc wygodny hub przesiadkowy. Do Dubaju dolecimy względnie tanio nawet OW z Wizz Air, FlyDubai (z Ukrainy), Pegasus – przez Stambuł z Berlina lub Pragi. Dalej to już górki: Air Arabia, FlyDubai, Spice Jet i IndiGo (dwie ostatnie przez Indie). W ten sposób dolecimy np. na Sri Lankę, do Nepalu, Indii… Dalej możemy znów przesiąść się na AirAsia lub TigerAir czy też JetStar.
Jeszcze inną opcją może być przelot do Bangkoku, bo zazwyczaj jest najtańszy z miast dalszej Azji i potem low-costy.
Warto też pamiętać o liniach Cebu Pacific – zdarzają się u nich promocje bilety za 1 AED do Manili na Filipinach. Oczywiście cena ta nie zawiera podatków itp. ale nawet z nimi bilety OW Dubaj – Manila potrafią w promo kosztować ostatecznie ok. 400-500 zł. Jakby nie patrzeć z Dubaju do Manili jest kawał drogi, więc takie ceny są bardzo atrakcyjne.

Szukasz lotów OW do Australii? – no problemo! Jeżeli nie straszna Ci wielodniowa podróż to składaki low-cost mogą być wspaniałą okazją by zwiedzić po drodze ile się da!

Przykładowo:
Nasza trasa do Australii OW wyglądała następująco: Berlin->Hahn->Agadir [… ]Casablanca->Stambuł->Sharjah->Kathmandu->Delhi->Bangkok[ … ]Kuala Lumpur->Melbourne->Sydney […]
I powrót do Polski: Melbourne->Kuala Lumpur->Jakarta […] Bali->Jakarta->Sajgon[…] Bangkok ->Kuala Lumpur – > Colombo->Sharjah->Stambuł->Ryga->Berlin

Bilety w pierwszą stronę bookowaliśmy przed wyjazdem, powrotne na bieżąco w Australii i potem w Azji z wyprzedzeniem minimum kilka tygodni.
Całość kosztowała na osobę ok. 4000 PLN, więc tyle co lot w dwie strony do Australii, ale podróż trwała prawie 9 miesięcy, a trasa modyfikowana była na bieżąco – nie do wykonania przy zakupie biletu RT, a ile miejsc po drodze!

Dla przypomnienia raz jeszcze: OW – bilet w jedną stronę, RT- bilet return, czyli w dwie strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *